burpees

Burpees

Burpees er en perfekt oppvarmingsøvelse for hele kroppen. Les om variasjoner og lær deg øvelsen her!

Slik gjør du burpees

Uansett hva du ønsker å trene er burpees en øvelse som treffer på alle punkter. Alt fra armer, til kjerne, bein og kondisjon. Det finnes utallige variasjoner og kombinasjoner med burpees – og her er det kun kreativiteten og utholdenheten din som setter stopper.

Øvelsen er en kombinasjon av knebøy, pushups og spensthopp, og nettopp derfor er den såpass slitsom. Hatet og elsket av mange.

Ønsker du å gjøre burpees litt vanskeligere og mer slitsom kan du utføre kombinert med box jumps, hoppe over en benk, kasse, vekstang eller treningskamerat mellom hver repetisjon, utføre med en bosu ball, med vekter i hendene eller ha på deg en vektvest.

Burpees trener magen, bryst, triceps, rumpe og ikke minst, kondisjon og kan utføres på flere ulike måter. Se fremgangsmåte i video ovenfor og les beskrivelsen nedenfor.

Kort beskrivelse:

  • Start i oppreist posisjon, gå deretter ned i en knebøy og før så hendene ned mot bakken
  • Når hendene er i bakken hopper du bakover med beina, slik at du står i en høy planke eller startposisjon til pushups
  • La kroppen berøre gulvet før du raskt skyver deg opp igjen til start posisjonen til pushups
  • Trekk beina til deg og hopp opp igjen
  • Gjenta ønsket antall repetisjoner

Ønsker du en litt enklere variant kan du gjøre det samme som en vanlig, men istedenfor å legge kroppen ned i bakken – hopper du inn med beina igjen og fortsetter hoppet opp i startposisjon.

Populære produkter