• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

11 desember 2017

Det dukker stadig opp spørsmål rundt trening ved skader. I samarbeid med vår ambassadør Jørgine (Funkygine) og Osteopat ved Optimal Klinikk – Håkon Fotland gir vi dere en liten miniserie rundt treningsskader.

 

Plantar Fascitt

Første episode tar for seg plantar fascitt.

Se første episode:

Forslag til retningslinjer for gjennomføring av vist øvelse:

  • 15 repetisjoner for 3 sett – uke 1-3
  • 12 repetisjoner for 4 sett – uke 4-6
  • 10 repetisjoner for 5 sett – uke 7-9
  • 8 repetisjoner for 6 sett – uke 10-12

Tilstreb kontinuitet – gjennomfør belastningen annenhver dag i minst 12 uker. Ideelt sett tilsvarer repetisjonsnivået med utmattelse, noe du kan justere deg frem til ved å legge til ekstern belastning (eksempelvis en ryggsekk med bøker).

LES OGSÅ: 10 effektive kroppsvektøvelser

Litt smerte og ubehag under utførelse er å forvente, og helt normalt. Om symptomene derimot øker i løpet av det påfølgende døgn, kan dette tyde på at belastningen er litt høy. Belastningen justeres da ned ved å redusere ekstern belastning eller repetisjonsnivå.

 

Beinhinnebetennelse

I andre episode kan du få noen gode tips og triks rundt beinhinnebetennelse. 

Se andre episode:

 

Betennelse i akillessenen

I episode 3 gir vi deg noen nyttige tips dersom du får betennelse i akillessenen.

Se episode 3:

Runners knee

I episode 4 kan du finne treningstips for runners knee.

Se episode 4:

Jumpers knee

Sjekk ut trenignstips for jumpers knee i episode 5.

Se episode 5:

 

Tekst: Funkygine. Film og klipp: Achieved Media.

Relaterte blogginnlegg

Takk for din påmelding!

FÅ GODE TILBUD
Ønsker du å motta våre gode tilbud først? I tillegg til en rekke eksklusive medlemstilbud? Meld deg på vårt nyhetsbrev i dag!

Dine varer er lagt i handlekurven. For å dra nytte av rabatten, må du være logget inn som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM