• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 250kr
  • Sikker betaling med Klarna

14 juni 2018

Man kan trene mye kjernemuskulatur og bevegelighet uten utstyr, og man kommer langt ved å bruke det man har hjemme også, for eksempel en stol, vegg, bordkant og andre ting. Her viser vi hva du må tenke på ved hjemmetrening uten utstyr.

Styrk kjernemuskulaturen uten utstyr

Tren på å få en sterk hul kropp for å få til gymnastikken/turn bedre. I tillegg er håndstående en perfekt øvelse du kan gjøre hjemme, du trenger kun en vegg. Eier du et gummibånd kan du komme langt ved å bruke de til og styrke de små musklene i skuldrene. Tren på pistol squats, noe som er både en tung øvelse, men som også krever balanse og bevegelighet i ankelen. Denne bevegelsen hjelper deg i tillegg med å bli sterkere i vanlig knebøy.

Husk å hvile

Bevegelser som krever kroppsvekt er ikke like belastende og stressende som de hvor det kreves ekstra vekter. Gjør 5 sett, og avhengig av hvor god du er på øvelsen, kan man gjøre alt fra 5-25 repetisjoner her. Hvil i ca 30-60 sekunder mellom øvelsene og 1-2 minutter mellom hvert sett.

Relaterte blogginnlegg

Takk for din påmelding!

Close

FÅ GODE TILBUD

Ønsker du å motta våre gode tilbud først? I tillegg til en rekke eksklusive medlemstilbud? Meld deg på vårt nyhetsbrev i dag!

Om Orklas behandling av personopplysninger