• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

14 juni 2018

Man kan trene mye kjernemuskulatur og bevegelighet uten utstyr, men man kommer langt ved å bruke det man har hjemme også, for eksempel en stol, vegg, bordkant og andre ting. Her viser vi hva du må tenke på ved hjemmetrening uten utstyr.

Les også: Crossfitøvelser man kan gjøre utendørs

Styrk kjernemuskulaturen uten utstyr

Les også: Crossfitøvelser man kan gjøre hjemme

Tren på å få en sterk hul kropp for å få til gymnastikken/turn bedre. I tillegg er håndstående en perfekt øvelse du kan gjøre hjemme, du trenger kun en vegg. Eier du et gummibånd kan du komme langt ved å bruke de til og styrke de små musklene i skuldrene. Tren på pistol squats, noe som er både en tung øvelse, men som også krever balanse og bevegelighet i ankelen. Denne bevegelsen hjelper deg i tillegg med å bli sterkere i vanlig knebøy.

Les også: Crossfit for nybegynnere

Husk å hvile

Bevegelser som krever kroppsvekt er ikke like belastende og stressende som de hvor det kreves ekstra vekter. Gjør 5 sett, og avhengig av hvor god du er på øvelsen, kan man gjøre alt fra 5-25 repetisjoner her. Hvil i ca 30-60 sekunder mellom øvelsene og 1-2 minutter mellom hvert sett.

Les også: Crossfit treningsprogram

Relaterte blogginnlegg

Takk for din påmelding!

FÅ GODE TILBUD
Ønsker du å motta våre gode tilbud først? I tillegg til en rekke eksklusive medlemstilbud? Meld deg på vårt nyhetsbrev i dag!