SOMMERKAMPANJE: Opptil -25% på utvalgte produkter

KJØP HER
hipthrust

Hip thrust

Hip thrust er en øvelse som øker styrke i korsrygg, rumpe og lår, samtidig som du forbedrer både knebøy og markløft.

Hip thrust

Grunnen til at hip thrust er såpass god på å treffe rumpemuskelen, er fordi knærne holder seg bøyd gjennom hele øvelsen. Når knærne er bøyd – strekker hoften seg. Dette fører til at hamstringen blir inaktiv og hoftestrekken kommer fra rumpemusklene. Ved å isolere rumpa får du økt styrken, samtidig som du får en mer stabil holdning.

Kort beskrivelse:

  • Plasser øvre del av ryggen på en benk, stangen plasseres ved hoften
  • Press så hoften opp mot taket, stram godt i sete og senk rolig ned igjen

Ettbens glute bridge

Denne øvelsen setter i gang flere forskjellige muskelgrupper, hamstring, nedre rygg, magemuskler og lår. Ettbens glute bridge har mange av de samme fordelene som man finner i knebøy, men denne øvelsen legger ikke press på nedre rygg.

Kort beskrivelse:

  • Ligg på ryggen med bøy i knærne og hælene i gulvet
  • Strekk så det ene benet helt ut
  • Bruk det ene benet til å skyte hoften opp-stram godt i sete

Du kan også utføre hip thrust med beina elevert, slik som på bildet over.

Populære produkter