• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

24 september 2015

Sandvolleyballspillere er kjent for å ha sunne og spreke kropper. Landslagsspillerne Vilde, Ingrid og Tarina gir deg hemmeligheten bak drømmekroppen.

Landslagsspillerne Vilde Solvoll (24), Ingrid Lunde (23) og Tarina Gilen (24) trener for å bli best mulig på sandvolleyballbanen. En god bivirkning er at jentene får en sunn og flott kropp. Hva er hemmeligheten?

– For det første må du være veldig allsidig, du må hoppe høyt i sanda, og bevege deg kjapt over lengre tid, det skal kjennes på kroppen, sier landslagsspiller Solvoll.

– Også har vi mye fokus på bein og spensttrening. I starten av sesongen blir det mye rehabilitering med slyngetrening, i tillegg til styrke. Mens vi mot slutten jobber mer eksplosivt, forklarer makker Ingrid Lunde.

HORTEN, 20150909: MaximTufte Farmers Challenge på Tufte Gård i Horten. FOTO: TOM HANSEN
SPREKE: Vilde Solvoll spiller på landslaget i sandvolleyball. FOTO: TOM HANSEN

 

Sandvolleyballspillere trener som regel også de store muskelgruppene som sete og lårmuskulaturen.

– Mange av bevegelsene i sandvolleyball foregår i ytterposisjoner hvor stabilitet og kjernemuskulatur er viktig, forteller Tarina Gilen.

Jentene mener det er sanda som hjelper dem med å forme kroppen.

– Vi trener jo flere timer i sanda, det er jo tyngre enn å løpe opp en bakke, ler Gilen.

Når jentene ikke trener i sanda, tar de seg som regel en tung styrkeøkt.

– Styrketreningen er i utgangspunktet ikke for å få den flotte kroppen, men for å være mest mulig forberedt på hard trening og gjentatte øvelser i sanden. Samt for å forebygge skader.

HORTEN, 20150909: MaximTufte Farmers Challenge på Tufte Gård i Horten. FOTO: TOM HANSEN
FLOTTE OG SPREKE: Ingrid Lunde (23) og Tarina Gilen (24) og Vilde Solvoll (24) gir deg sine beste treningstips. FOTO: Tom Hansen.

 

Men det er liten tvil om at øvelser som tung knebøy og spenstøvelser også er bra for å få en fin kroppsfasong.

For min del har det vært mest knebøy, utfall og masse rehabiliteringslignende øvelser. Jeg trener også mye mage, skuldre, rygg og redcore for å forebygge skader og for å tåle støt, forteller Vilde Solvoll.

Jentenes favorittøvelser er knebøy, frivenning, trening av skuldre, benpress, utfall, mage, rygg og push ups.

Relaterte blogginnlegg

Takk for din påmelding!

FÅ GODE TILBUD
Ønsker du å motta våre gode tilbud først? I tillegg til en rekke eksklusive medlemstilbud? Meld deg på vårt nyhetsbrev i dag!