• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

21 april 2015

Maxim-ambassadør og triatlon-utøver Pia-Camilla Tømmernes har laget et treningsprogram som kan være nyttig for deg som skal prøve deg på en triatlon-konkurranse for første gang i sommer.

 

Hvis du har et normalt mosjonsgrunnlag fra før, er det bare å skrive denne ut og henge den på kjøleskapet!

Mandag:

Løping: Rolig oppvarming cirka 15-20 minutter, 5 korte intervaller med varighet 1.20 min/pause 40 sekunder. Nedløping 15 minutter. Dette kan gjøres på en bane, eller på flat vei.

Tirsdag:

10-15 minutter lett sykling og 30 minutter i høyt tempo, rett over i rolig løping etterpå, cirka 3-4 kilometer. Ha løpeklær klar i bilen.

Onsdag:

Fri

Torsdag:

Svømming 500-600 meter. Oppvarming med brett, fokuser på rette bein, bevegelse fra hofte og ned. Ta gjerne noen raskere vendinger i midten – temposkifte. Tren gjerne på kurs med en instruktør for å terpe på crawleteknikk.

Fredag:

Fri

Lørdag:

Rolig langtur på sykkel i 2-3 timer.

Søndag:

Ti minutter rolig sykling/oppvarming etterfulgt av 3×8 minutter med høy intensitet. Fem minutter rolig sykling mellom hvert intervall. Løp 2-3 kilometer etterpå. Viktig å øve på å skifte fra sykkel til løp – uten pause.

Dersom været og årstiden tillater det kan man svømme ute. Viktig at du får litt erfaring med det. Etterpå tar du da en liten sykkeltur, cirka en halvtime.

Det er viktig at du setter av tid til å gjøre det som skal til for å nå målet!

 

Pia-Camilla Tømmerness gir deg sine beste råd for å komme i form til triatlon-sesongen.
Pia-Camilla Tømmernes gir deg sine beste råd for å komme i form til triatlon-sesongen.

 

 

 

Relaterte blogginnlegg

Dine varer er lagt i handlekurven. For å dra nytte av rabatten, må du være logget inn som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM