• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

16 januar 2017

 Med riktig holdning og motivasjon er det lett å holde trening som nyttårsforsett!


TEKST: Mathias Stjernlöf

FOTO: Mathias Stjernlöf


Nytt år betyr gjerne ambisiøse nyttårsforsetter. For mange handler det om å løfte treningen til et nytt nivå. Vi i Maxim elsker all form for trening, og vil gjerne hjelpe deg å holde nyttårsforsettet ditt. Du har sikkert hørt disse tipsene før, men de gjelder fortsatt, så heng med.

Her er våre beste motivasjonsboostere:

  1. Skaff deg en treningskamerat. Tren regelmessig med en eller flere, så blir det lett å peppe hverandre, og gjøre treningen til en fast rutine.
  2. Sett opp korte delmål underveis. Små milepæler gjør at du enkelt kan se utviklingskurven din. Dokumenter gjerne hvordan det går på sosiale medier. Delt motivasjon er dobbel glede!
  3. Feire når du har nådd delmål underveis. Belønn deg selv med noe du liker, kanskje nye treningsklær? Belønningen skal gi ekstra motivasjon hver gang du overvinner en barriere. Og du, ikke glem å ha det gøy!

LES OGSÅ: Fem tips som senker dørstokkmila

Om nedturen kommer

Motivasjon er ferskvare, ikke minst når det gjelder trening. Vi havner alle i mentale dalbunner av og til. Ta tak i årsaken og gjør noe med det. Kanskje du trenger å endre noe, legge til eller fjerne noe? Ofte kan det være noe helt annet i livet som går ut over treningen.

Hold motivasjonen oppe med morsom trening

Det viktigeste er at du finner treningsgleden i nyttårsforsettet ditt. Du skal selvsagt ha tydelige mål, men balanser det med oppnåelige prestasjonskrav. Alt trenger ikke være gravalvorlig. Utfordre deg selv ved å prøve nye treningsformer og tren forskjellige steder. Hva med å prøve anti gravity-yoga, eller innendørsklatring? Test deg selv ved å åpne for nye opplevelser. Hvem vet, kanskje du finner masse ny motivasjon samtidig?

For å finne enda mer motivasjon, ta en titt på treningsapper som NTC, NRC og Bruce. Prøv også å se tilbake på øvelser eller timer som ga deg mye, og gjenta disse.

LES OGSÅ: Slik gjør du magetreningen morsom

Lag en treningsrutine i hverdagen

Det tar tid å få en treningsrutine. Du kan regne med at det tar noen uker før treningen blir en del av hverdagen. Et nyttårsforsett gjør at du må prioritere. Gå ut fra to til tre treninger i uken. Begynn på timer som motiverer deg ekstra, og la de skape grunnlaget for treningsrutinen din. Legg inn disse timene gjentagende hver uke. Det kan være løping tirsdager, torsdager og lørdager. Fyll på med andre treningsmetoder og –timer. Men husk å legge inn hele hviledager. Når kroppen får tid til å hente seg inn blir den sterkere, og motivasjonen øker.

Maxim ønsker deg lykke til med nyttårsforsettet ditt!

Relaterte blogginnlegg

FÅ GODE TILBUD
Ønsker du å motta våre gode tilbud først? I tillegg til en rekke eksklusive medlemstilbud? Meld deg på vårt nyhetsbrev i dag!

Dine varer er lagt i handlekurven. For å dra nytte av rabatten, må du være logget inn som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM