• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

24 september 2015

Sandvolleyballspillere er kjent for å ha sunne og spreke kropper. Landslagsspillerne Vilde, Ingrid og Tarina gir deg hemmeligheten bak drømmekroppen.

Landslagsspillerne Vilde Solvoll (24), Ingrid Lunde (23) og Tarina Gilen (24) trener for å bli best mulig på sandvolleyballbanen. En god bivirkning er at jentene får en sunn og flott kropp. Hva er hemmeligheten?

– For det første må du være veldig allsidig, du må hoppe høyt i sanda, og bevege deg kjapt over lengre tid, det skal kjennes på kroppen, sier landslagsspiller Solvoll.

– Også har vi mye fokus på bein og spensttrening. I starten av sesongen blir det mye rehabilitering med slyngetrening, i tillegg til styrke. Mens vi mot slutten jobber mer eksplosivt, forklarer makker Ingrid Lunde.

HORTEN, 20150909: MaximTufte Farmers Challenge på Tufte Gård i Horten. FOTO: TOM HANSEN
SPREKE: Vilde Solvoll spiller på landslaget i sandvolleyball. FOTO: TOM HANSEN

 

Sandvolleyballspillere trener som regel også de store muskelgruppene som sete og lårmuskulaturen.

– Mange av bevegelsene i sandvolleyball foregår i ytterposisjoner hvor stabilitet og kjernemuskulatur er viktig, forteller Tarina Gilen.

Jentene mener det er sanda som hjelper dem med å forme kroppen.

– Vi trener jo flere timer i sanda, det er jo tyngre enn å løpe opp en bakke, ler Gilen.

Når jentene ikke trener i sanda, tar de seg som regel en tung styrkeøkt.

– Styrketreningen er i utgangspunktet ikke for å få den flotte kroppen, men for å være mest mulig forberedt på hard trening og gjentatte øvelser i sanden. Samt for å forebygge skader.

HORTEN, 20150909: MaximTufte Farmers Challenge på Tufte Gård i Horten. FOTO: TOM HANSEN
FLOTTE OG SPREKE: Ingrid Lunde (23) og Tarina Gilen (24) og Vilde Solvoll (24) gir deg sine beste treningstips. FOTO: Tom Hansen.

 

Men det er liten tvil om at øvelser som tung knebøy og spenstøvelser også er bra for å få en fin kroppsfasong.

For min del har det vært mest knebøy, utfall og masse rehabiliteringslignende øvelser. Jeg trener også mye mage, skuldre, rygg og redcore for å forebygge skader og for å tåle støt, forteller Vilde Solvoll.

Jentenes favorittøvelser er knebøy, frivenning, trening av skuldre, benpress, utfall, mage, rygg og push ups.

Relaterte blogginnlegg

Dine varer er lagt i handlekurven. For å dra nytte av rabatten, må du være logget inn som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM