• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

28 mai 2015

– Desto færre treningstimer det blir en uke, desto høyere intensitet. Tobarnsfar og Maxim-ambassadør Mats Johansen (30) har mange jern i ilden – og er litt sprekere enn de fleste..!

 

– Hovedmålet mitt nå er Trans Pyreneene i 2016, forteller Mats Johansen.  30-åringen har med andre ord planer om å løpe 895 km, i vilt fjellterreng, med en totalt 55 000 høydemeter innlagt. Tøft?  Jo da – men så er Mats mannen bak Getrobust.no – og robust kan du si at tobarnsfaren er.

– Jeg er en aktiv tobarnsfar med interesse for de fleste former for utholdenhetstreningen, spesielt konkurranser som strekker seg utover tid.

Mats har allerede gjennomført en rekke ekstreme løp, både i Norge og Alpene. Og treningsviljen for å nå nye mål er på plass.

– Jeg gjør dette, rett og slett fordi jeg kan. Og det er ingenting som motiverer meg til å ikke holde på. Samtidig handler det om å praktisere og teste ut i praksis det jeg studerer  – og i tillegg anbefaler mine utøvere, sier han.

Gjennom selskapet Robost Prestasjonsveiledning har Mats allerede mange års erfaring med oppfølging av utøvere på både mosjonist og elitenivå. Han har over 10 års samlet erfaring i treningsbransjen, og har jobbet mye som foreleser på Norges Idrettshøgskole og for Olympiatoppen. Hos sistnevnte som ernæringskonsulent. I tillegg er han altså tobarnsfar, nettopp bygd hus og ferdigstiller i disse dager en masteroppgave i fysisk prestasjonsevne. Så der kom vi altså til poenget om “mange jern i ilden”… !

På toppen av dette har Mads også en treningshverdag som er hissigere enn de fleste.

– Som familiefar, student og selvstendig næringsdrivende er det dessverre ingen typisk treningshverdag, men jeg forsøker å bruke beina så mye som mulig mellom ulike steder og legger langturer til morgenen og helger før barna har stått opp.

– Desto færre treningstimer det blir en uke, desto høyere intensitet. I perioder der det er mulighet for mer treningen tilpasser jeg det med lengre treningsøkter, mer konkurranserelevante økter, lange økter i fjell og skogsterreng.  Jeg forsøker derimot  alltid å få lagt inn 2-3 styrkeøkter per uke med fokus på tung styrketrening og spensttrening, smiler Mats Johansen.

 

AMBASSADØR-FAKTA: 

Navn: Mats Johansen 
Alder: 30  
Idrett: Langløp, helst i fjellet 
Kosttilskudd:  – Bruker jeg ved høy belastning under trening og konkurranse. 

 

Relaterte blogginnlegg

FÅ GODE TILBUD
Ønsker du å motta våre gode tilbud først? I tillegg til en rekke eksklusive medlemstilbud? Meld deg på vårt nyhetsbrev i dag!

Dine varer er lagt i handlekurven. For å dra nytte av rabatten, må du være logget inn som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM