• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

30 januar 2017

– Folk har en tendens til å overvurdere alle andre og tro at noen er supermennesker og man selv er ræva, sier treningsblogger og Maxim-ambassadør Jørgine «Funkygine» Massa Vasstrand.


TEKST: Maximsport

FOTO: Maximsport


Hva er det som driver deg?

– Å være helt utmattet fysisk etter en time eller tre, der du kun har hatt én ting å tenke på. Det er en kjempebra terapi for min del. Jeg er en person som kan bli veldig stressa og tenker veldig mye. Det å ha et sånt avbrekk er så utrolig godt. Litt av grunnen til at jeg trener er også at jeg kan spise mye. Det benytter jeg meg av: Taco hver fredag, pizza hver lørdag, smågodt i helgene. Jeg elsker gjærbakst. Jeg spiser når jeg er sulten og til jeg er mett.

Les også: Ikke løp i karbofella!

 

 

Hva er trening for deg?

– Det føles ikke som noe man må gjøre, eller en plikt. Det er noe du gjør kun for deg selv og ditt eget velbehag. For meg er trening bevegelse på veldig mange forskjellige måter. Om det er løping på plenen med ungene, hoppe tau med eldstedattera mi, klatre i trær, jogge eller være på treningssenter: alt går under samme kategori for min del. Det er så godt når du kommer i gang, du går på autopilot og bare gjør det. Det som driver meg er den følelsen av å ha gjort det: Kjenne at hele kroppen har jobba, at musklene er slitne og at hodet har fått seg et avbrekk fra alt som man funderer på i løpet av dagen.

Jeg spiser når jeg er sulten og til jeg er mett.

Hva trener du?

– Jeg trener veldig mye forskjellig. I sommer hadde jeg en periode der jeg trente veldig mye kampsport. Jeg gikk på Brazilian Jiu Jitsu. Jeg svømmer litt. Jeg klatrer litt. Det går i perioder. Fordi jeg ikke konkurrerer så trenger jeg ikke å ha et strengt treningsregime. Jeg kan gjøre det som er lystbetont der og da.

TUNGE LØFT: Treningsblogger og Maxim-ambassadør Jørgine "Funkygine" Massa Vasstrand trener knallhardt - og elsker smågodt.
TUNGE LØFT: Treningsblogger og Maxim-ambassadør Jørgine «Funkygine» Massa Vasstrand trener knallhardt – og elsker smågodt.

 

Noe treningstips?

Tren der du er, med det du har tilgjengelig. Om det er i stua di, parken, skogen eller i trappeoppgangen i et borettslag. Folk har en tendens til å overvurdere alle andre og tro at noen er supermennesker og man selv er ræva. Det hender jo at jeg også går hjem fra trening. Etter andre settet med knebøy for eksempel, hvis alt er dritt.

Målet mitt er å ha et bredt nok repertoar av øvelser så jeg hele tiden kan trene der jeg er, der det passer seg i forhold til unger og jobb.

Og tren sammen med noen! Jeg trener mye med tvillingbrødrene mine. Vi kjenner hverandre godt. Vi vet når vi skal pushe hverandre og når vi skal la være. Det er et innarbeidet forhold som fungerer bra.

Hva er din favorittøvelse?

– Hopping er favorittøvelsen min. Jeg elsker å hoppe. Du kan hoppe i trapper, du kan hoppe i motbakke, du kan hoppe på flata. Overalt!

Folk har en tendens til å overvurdere alle andre og tro at noen er supermennesker og man selv er ræva

Hva er ditt treningsmål 2017?

– I 2017 skal jeg få kontroll på håndstående. Det handler om å mestre og ha god nok kontroll til å gå opp på henda når som helst og vite at man kan holde seg der. Nå må jeg alltid prøve noen ganger før jeg får det til!

Noe siste råd?

– Mitt beste tips må være at det ikke finnes noen fasit. Folk er så opptatt av hvordan man skal gjøre ting. Hvor mange repetisjoner og hvor lenge og når på døgnet. Det blir så komplisert at halvparten faller av før de begynner. Man burde tenke på trening som bevegelse. Hvordan man gjør det er ikke så farlig så lenge man beveger seg.

Les også: Slik gjør du magetreningen morsom

 

 

Relaterte blogginnlegg

FÅ GODE TILBUD
Ønsker du å motta våre gode tilbud først? I tillegg til en rekke eksklusive medlemstilbud? Meld deg på vårt nyhetsbrev i dag!

Dine varer er lagt i handlekurven. For å dra nytte av rabatten, må du være logget inn som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM