• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

28 februar 2017

Noen ting bare MÅ være på plass i treningsbagen for at du skal kunne få en optimal økt.


TEKST: Silje Bjørnstad

FOTO: Maximsport/Mediamenn


Hva hver enkelt av oss har i treningssekken eller i treningsbagen er naturligvis individuelt, men både treningssko og treningstøy er uansett noe de fleste har med seg. Hver og en har også «sine ting» som de må ha med seg på trening. Dette kan for eksempel være et pulsbelte, løftereimer eller annet treningsutstyr, men i tillegg er det flere produkter som er smart å ha i bagen for at du skal få en så god og effektiv treningsøkt som mulig!

Vil du motta nyhetsbrev fra Maxim? Trykk her!

I treningsbagen 1: Drikkeflaske og sportsdrikke

Det er viktig å drikke nok både før, under og etter treningsøkten for å få unngå at du blir dehydrert, noe som kan gi negativ påvirkning på prestasjon og yteevne. Ved å ha din egen drikkeflaske som er enkelt å kjenne igjen, er det lettere å huske på å fylle opp med væske underveis samt at det er større sjanse for at du unngår å ta med deg feil drikkeflaske hjem fra treningssenteret. I tillegg til å drikke vann er det også mange som merker at de presterer bedre med sports- og energidrikker. Typisk for disse produktene er at det bidrar med ekstra karbohydrater, salter og mineraler som kan gi et ekstra energikick samt at det kan ha en positiv effekt for væske- og saltbalansen i kroppen.

Les også: Tren riktig i vinter – løp fortere til våren

I treningsbagen 2: Kalk

Kalk, eller flytende magnesium, vil gjøre det lettere å få et bedre og fastere grep når du for eksempel skal løfte vekter, klatre eller utføre kroppshev-varianter. Med andre ord i øvelser der du ønsker å ha et ekstra godt grep! Middelet påføres i håndflatene og vil gjøre hendene dine mindre klamme.

treningsbagen, kalk
Kalk gir bedre grep

Les også: Slik blir du rå i motbakke

I treningsbagen 3: Barer

Det finnes flere ulike sportsbarer som egner seg godt i forbindelse med en treningsøkt. Maxims energibarer inneholder energi i form av lettopptakelige karbohydrater, noe som passer perfekt når du trenger påfyll av noe raskt og enkelt før trening. En energibar er også et ypperlig alternativ hvis du begynner å kjenne at energinivået og konsentrasjonen begynner å dale underveis i økten. En proteinbar har gjerne et høyere innhold av proteiner sammenlignet med energibarer. Slike barer er et smart valg som et lettvint og praktisk restitusjonsmåltid etter trening hvis det er lenge til neste hovedmåltid.

Les også: Tren riktig i vinter – løp fortere til våren

I treningsbagen 4: Håndkle

Å ha med seg et håndkle som du tar med deg inn i treningsstudioet kan være positivt for både deg selv og de andre på gymmet. Noen svetter mer enn andre og uansett vil de fleste svette litt når de trener, enten det er snakk om kondisjon eller styrke. Ved å ha ditt eget håndkle kan du bidra til å redusere svettedammer, så bruk håndkle som underlag når du trener på på ulike treningsapparater og benker.

treningsbagen, antibac
Håndkle er smart å ha med seg i treningsbagen.

I treningsbagen 5: Antibac

Det er ingen hemmelighet at det florerer av ulike bakterier og andre mikroorganismer på treningssentre. De fleste gym har i dag en beholder med flytende desinfeksjonsmiddel som kundene kan benytte seg av, men noen ganger kan det gå lengre perioder hvor disse beholderne er tomme. Da er det kjekt med sin egen lille flaske med antibac som du kan bruke for å redusere risikoen for å komme i kontakt med bakterier som allerede er der – eller spre nye selv.

Relaterte blogginnlegg

Dine varer er lagt i handlekurven. For å dra nytte av rabatten, må du være logget inn som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM