• Produkter for konkurranse og trening!
  • Gratis levering over 500kr
  • Sikker betaling med Klarna

20 april 2015

Å bli kvitt dissende fett, er lettere enn du tror. Her er seks metoder, som garantert får fart på forbrenningen – og som bygger muskler!

 

  • Styrketrening

Selv om løping, sykling og andre aerobe aktiviteter er effektive for fettforbrenning, kan du øke effekten ved å innføre noen eksplosive styrkeøkter. Styrketrening med f. eks vekter, bygger muskelmasse – som i seg selv er energikrevende. En større muskelmasse vil også i neste omgang forbrenne mer energi ved trening.

 

  • Kombiner styrke og utholdenhetstrening

For den som ønsker både raskt å komme i form og gå ned i vekt, er kombinasjonen av styrketrening og eksempelvis løping – en sikker vinner. Styrketreningen sørger for at du ikke mister muskelmasse og utholdenhetstrening bygger høyere oksygenopptak og et sterkere hjerte.

 

  • Spis mer proteinrik mat

Hvis det å få en mer atletisk kropp er målet – er et proteinrikt kosthold en viktig nøkkel i kombinasjon med trening. Protein er musklenes viktigste ”byggevare”.

 

  • Reduser inntaket av karbohydrater

Hvis du reduserer karbohydratinntaket, som det typisk er mye av i bakevarer, pasta og potet – forsvinner ”bilringen” raskere. Den letteste måten å redusere inntaket av karbohydrater på, er imidlertid å styre unna såkalt raske karbohydrater – eller rent sukker – som man finner i brus og søtsaker.

 

  • Drikk mer vann!

Alle som trener regelmessig, bør drikke mer vann. Også når du ikke trener.

 

  • Unngå transfett

Industrielt fremstilt transfett, er skadelig for flere ting en vekten, og er noe man bør forsøke å unngå uansett hva slags kosthold man ellers legger opp til. Industrielt transfett er ofte planteoljer som har blitt varmebehandlet og herdet for å få ulike egenskaper.

Relaterte blogginnlegg

Dine varer er lagt i handlekurven. For å dra nytte av rabatten, må du være logget inn som medlem.
LOGG INN eller BLI MEDLEM